[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: دوشنبه مورخ 4 تیر 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: ثبت نام کلاسهای تابستانی فرزندان اساتید و کارکنان دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۴۰۳
:: اخبار
:: مراسم گرامیداشت مقام شهید و تجدید میثاق با شهدای والامقام در دانشگاه برگزار گردید/ ۲۲اسفند ۱۴۰۲
:: جلسه تکریم و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی / ۱۹اسفند ۱۴۰۲
:: راهیان دانش، مدرسه پسرانه دکتر مصاحب/۱۵اسفند ۱۴۰۲
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: 1402/10/17 | 

عطیه یوسفی دانشجوی دکتری رشته مهندسی صنایع، از رساله خود با عنوان «توسعه چارچوب ترکیبی یادگیری ماشین-بهینه‌سازی برای قیمت‌گذاری رقابتی در شرایط عدم قطعیت: مطالعه موردی خرده‌فروشی آنلاین»‏‎ ‎به راهنمایی آقای دکتر پیشوایی ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۰ دفاع خواهد نمود‎. 

شماره دانشجوئی: ۹۸۸۷۳۰۸۶
نشانی الکترونیکیatyousefiymail.com
استاد راهنما:  آقای دکتر میرسامان پیشوایی
استاد مشاور: آقای دکتر بابک امیری
اساتید داور داخلی: آقای دکتر محمدرضا رسولی- آقای دکتر هادی صاحبی
اساتید داور خارجی: آقای دکتر رضا توکلی‌مقدم- آقای دکتر رضا بابازاده
زمان دفاع: ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲- ساعت ۷:۳۰ کلاس ۲۰۸ ( طبقه دوم دانشکده)

چکیده:

اذعان ادبیات علمی و تجربه عملی کسب‌وکارها در زمینه افزایش سودآوری در نتیجه پیوند تصمیمات قیمت­‌گذاری و تبلیغات سبب شده‌ است که در دهه‌های اخیر مطالعات گسترده‌ای در زمینه ادغام این دو تصمیم صورت بپذیرد. لیکن، پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه، مدل‌های سنتی تبلیغات و قیمت‌گذاری را سرلوحه برنامه‌ریزی خود قرار داده‌اند، با وجود اینکه به‌دلیل تغییرات ماهیتی بازار در فضای الکترونیک، مدل‌های سنتی از کارایی کمتری برخوردار هستند. بر این اساس، رساله حاضر به توسعه چارچوبی ترکیبی از یادگیری ماشین و بهینه‌سازی به منظور یکپارچه‌سازی تصمیمات قیمت‌گذاری و تبلیغات با در نظر گرفتن پویایی و عدم قطعیت در فضای کسب‌وکارهای برخط پرداخته است. به منظور نیل به این هدف، در این رساله ۳ مدل متمایز به منظور ترکیب این دو تصمیم برای یک خرده‌­فروش برخط فرضی توسعه یافته است که در هر یک از مدل­های مذکور تلاش شده است تا با مینیم‌­سازی هزینه تبلیغات، سودآوری خرده‌­فروش حداکثر گردد و به ماهیت پویا و غیرقطعی تصمیم­‌گیری در فضای الکترونیک نیز توجه گردد.

بررسی نتایج نشان از آن دارد که طراحی تبلیغات در فضای رسانه‌­های اجتماعی تصمیمی پیچیده و چند وجهی است که نیازمند تصمیم‌­گیری دقیق در زمینه زمان ارسال/بازارسال تبلیغات و انتخاب افرادی مناسب جهت ارائه تبلیغات می­‌باشد. در غیر این صورت، ارائه تبلیغات سودآوری مدنظر مدیران را به همراه نخواهد داشت. بر اساس داده‌­های استفاده شده در این رساله، حداکثر دو هفته پس از ارائه تبلیغات اولیه، تبلیغات پشتیبان می­‌بایست به منظور حفظ اثرگذاری تبلیغات منتشر گردد. در تحلیلی دیگر مشخص گردید که انتخاب کاربران اثرگذار با در نظر گرفتن ویژگی­‌های رفتاری و حرفه‌­ای ایشان مانند نوع پیام­های طراحی شده توسط آنان می­‌تواند اثربخشی تبلیغات را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد. به ویژه برای کاربران اثرگذار سلبریتی که هزینه قابل توجهی را دریافت می­‌نمایند، عدم توجه به ویژگی­های مذکور، به طور متوسط ۲۵% هزینه تبلیغات را افزایش می­‌دهد. در نهایت، تحلیل مهم دیگری که در نتیجه این رساله حاصل گردید، تأثیر مفهوم انطباق در شناسایی دقیق­‌تر شبکه مؤثر کاربران اثرگذار است. بررسی شبکه کاربران اثرگذار در نتیجه استفاده از این مفهوم نشان از آن دارد که عدم توجه به این مفهوم، به طور متوسط هزینه‌­ای معادل ۱۰۰ دلار مازاد را برای هر تبلیغ برای خرده‌‌­فروش به همراه خواهد داشت. 

کلیدواژه ها: عدم قطعیت | تصمیم‌گیری مبتنی بر داده | بهینه‌سازی | یادگیری ماشین | قیمت‌گذاری پویا | تبلیغات مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی | خرده‌فروشی برخط |
دفعات مشاهده: 914 بار   |   دفعات چاپ: 138 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 58 queries by YEKTAWEB 4652