[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: معرفی بخش مجازی دانشکده ::

با توجه به ضرورت استفاده از فن آوریهای نو و فناوری اطلاعات در ارتقای سطح آموزشی دانشکده، دانشکده راه آهن استفاده از سی دی های چند رسانه ای ، سیستم مدیریت آموزشی (LMS) و ایجاد بستر آنلاین برای فیلم کلاسها و بانک تمارین را در دستور کار خود قرار داده است. در این راستا برای برخی دروس، از امکانات سیستم مدیریت آموزشی مرکز آموزش مجازی دانشگاه علم و صنعت استفاده شده است. همچنین تولید و ارائه محتوای مجازی دروس و ضبط صوتی-تصویری کلاسها نیز در دستور کار مرکز آموزش مجازی دانشکده قرار دارد. نمونه ارائه محتوای مجازی دروس را می توانید در دانشگاه برکلی و دانشگاه ام آی تی مشاهده نمایید .

  بنابراین محورهای آموزش مجازی دانشکده به قرار زیر پیگیری می شود. ما را در انجام سریعتر و بهتر این اهداف با همکاریها ، پیشنهادات و نظرات خود یاری کنید .

  الف) پیاده سازی و فرهنگ سازی سیستم مدیریت یادگیری LMS در دانشکده راه آهن

  ب) تولید محتوای الکترونیکی چند رسانه ای و تحت وب دروس LCMS ارائه شده در دانشکده راه آهن

  ج) تولید محیط های مختلف یادگیری نرم افزارهای کمک طراحی و کمک آموزشی چند رسانه ای بر روی سی دی

 

مستندسازی کلاس درس

  مزایا:

  • تولید محتوای کمک آموزشی با توجه به فن آوری روز برای دانشجویان
  • تشکیل حلقه بسته فرآیند آموزشی در کلاس و دادن پسخور روند آموزشی به اساتید جهت بهینگی فرآیند آموزشی (اجزای آموزشی، نحوه ارائه، کلاسداری)

  نحوه پیاده سازی:

  • ضبط صدا
  • تولید متن از یکی از روش های چهارگانه (فایل پاورپوینت اساتید، استفاده از قلم نوری در کلاس، فیلم برداری از تخته سیاه، تولید روایتنامه از صدای ضبط شده )
  • تولید فلش (صدا+متن) به همراه ویژگی امکان جستجو، خلاصه مطالب و خودآزمایی به همراه انیمیشن

  

روش های تولید متن کلاس و ویژگی های آن

  الف) فایل پاورپوینت اساتید: تولید قبل از کلاس توسط اساتید با فشردگی زیاد مطلب و حجم فایل کم و سرعت تولید زیاد و نیاز به آشنایی اساتید با رایانه و صرف وقت برای تولید فایل

  ب) قلم نوری: تولید متن در حین کلاس توسط اساتید با فشردگی متوسط مطلب و حجم فایل کم و سرعت تولید زیاد و نیاز به آشنایی اساتید با قلم نوری

  ج) فیلم برداری از تخته سیاه: تولید متن در حین کلاس توسط اساتید (نیاز به دوربین فیلمبرداری با کیفیت بالا) با فشردگی کم مطلب و حجم فایل بالا و سرعت تولید زیاد و بدون نیاز به آشنایی اساتید با رایانه

  د) تولید روایتنامه از صدا: تولید متن بعد از کلاس توسط شخص ثالث با فشردگی متوسط مطلب و حجم فایل کم و سرعت تولید کم و بدون نیاز به آشنایی اساتید با رایانه

  

اشکال مختلف محتوای کمک آموزشی قابل تولید

  1. صدا

  2. متن پاورپوینت اساتید

  3. متن دست نوشته اساتید در کلاس (بوسیله قلم نوری)

  4. فیلمبرداری از کلاس

  5. فلش صدا+متن (پاورپوینت اساتید)

  6. فلش صدا+متن (نوشته اساتید در کلاس بوسیله قلم نوری)

  7. فلش صدا+متن (روایتنامه تولید شده بعد از کلاس)

  

چند پرسش از کاربران

  1. متن کلاس بیشتر مورد استفاده است یا صدای کلاس؟

  2. از اشکال مختلف تولید متن، کدام روش را توصیه می کنید؟

  3. هر یک از اشکال مختلف تولید متن برای چه درسی مفیدتر است؟

  4. به نظر شما کدامیک از اشکال 7 گانه کمک آموزشی در ارتقای یادگیری شما مفیدتر است؟

  5. هریک از اشکال 7 گانه کمک آموزشی برای چه درسی مفید است؟

  6. اولویت شما برای تولید کدام درس و از چه روشی می باشد؟

دفعات مشاهده: 10272 بار   |   دفعات چاپ: 2002 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 144 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4657