دانش و دانایی ملی، رکن اصلی پیشرفت و توسعه هر جامعهای محسوب شده و نظام آموزشی هم گذرگاه نیل به دانایی ملی به شمار میآید. مهمترین نهاد در امر آموزش و تربیت نیروی انسانی در سطوح عالی، دانشگاه است که وظیفه تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص در عرصههای علم و فناوری و در سطوح ملی، منطقهای و بینالمللی را به عهده دارد. دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان یکی از دانشگاههای تراز اول در کشور و پیشرو در منطقه، در راستای نیل به اهداف ترسیم شده، ارتقای کیفیت نظام آموزشی و مولفههای بنیادین آن را جزء اولویتهای خویش میداند. البته مولفههای اصلی نظام آموزشی عبارتند از: دانشجو، محتوای درسی و آموزشی، امکانات سختافزاری و استاد. در این بین، نقش اساتید در بین مولفههای مذکور نقشی بیبدیل و بسیار تاثیرگذار است. در این راستا، آییننامه ارزیابی فعالیتهای آموزشی اعضای هیات علمی برای ﺗﺤﻘﻖ اﻫـﺪاف راﻫﺒـﺮدی دانشگاه، به منظور تبیین شاخصهای آموزشی مورد نظر و تثبیت نظام ارزیابی آموزشی سالانه و متعاقب آن پاسداشت و تکریم مساعی و کوششهای سرآمدان آموزشی، تدوین شده است. به طور مشخص، اهداف زیر را میتوان برای تدوین این آییننامه در نظر گرفت:
• تثبیت و تعمیق ارزشها و شاخصهای آموزشی
• افزایش بهرهوری آموزشی در دانشگاه
• تمهید شرایط رشد و تعالی و ایجاد انگیزه برای اعضای هیأت علمی
• استقرار نظام ارزیابی جامع آموزشی در قالب امتیاز آموزشی
• تعیین سرآمدان آموزشی وتجلیل از آنه |